Sven Snyders op plaats 17 voor de provincieraad

Op 22 juni 2018

Ook bij de provincie Antwerpen hebben onze Antwerpse gedeputeerden Luk Lemmens en Jan De Haes de verandering weten binnen te brengen. Gedeputeerde Luk Lemmens uit het arrondissement Antwerpen legt uit: “Er werd deze legislatuur een grondige afslanking doorgevoerd van het provinciale niveau waarbij de domeinen sport, jeugd, cultuur, welzijn en de intercommunales verdwenen bij de Vlaamse provincies. Vanaf nu focussen we ons louter op de grondgebonden bevoegdheden zoals op de aanleg van onze fietsostrades” aldus gedeputeerde Lemmens.

Onze Antwerpse N-VA fractie wist mee een reële besparing door te voeren op de begroting. De dotaties aan partijen en fracties werden met 15% afgebouwd.” Gaat gedeputeerde Lemmens verder. “Daarnaast werd onder impuls van N-VA Minister Homans. het besluit genomen om het aantal gedeputeerden terug te schroeven van 6 naar 4 en het aantal provincieraadsleden van 72 naar 36. Echter zolang de provincies bestaan willen wij op het beleid wegen en gaan voor goed bestuur”.

Kandidaat provincieraadslid Sven Snyders voor gemeente Boechout-Vremde legt uit: “Als kandidaat voor de provincieraadsverkiezingen wil ik mijn steentje bijdragen aan het project dat onze partij binnen de provincie uitbouwt. Als grootste fractie in het huidige Antwerpse provinciebestuur kunnen we echt trots zijn op het werk dat onze partij reeds geleverd heeft: een geslaagde afslankingsoperatie, de uitbouw van onze groendomeinen en de Nota Ruimte die de ruimtelijke verrommeling in onze provincie een halt moet toeroepen.” Aldus Snyders. “Ook voor de aanleg van fietsostrades die nu belangrijke bovenlokale verbindingswegen zijn geworden, heeft onze partij zich reeds hard weten in te zetten. Zo is de aanleg van de F11 tussen Antwerpen en Lier niet onopgemerkt voorbij gegaan in ons dorp en is het een belangrijke verbindingsweg geworden voor elke Boechout-en Vremdenaar op de fiets. Het is dit soort positief beleid dat ik zeker wil verderzetten in de provincieraad.”