Lien Van Oosterwyck

Heb je onlangs een N-VA-activiteit bezocht? Dan was je zonder twijfel onder de indruk van de tot in de puntjes verzorgde organisatie. Dat oog voor detail heb je aan Lien Van Oosterwyck te danken, die zich, sinds ze in 2013 aan de slag ging bij onze partij als stafmedewerker logistiek en organisatie, in geen tijd onmisbaar heeft gemaakt.

Duivel-doet-al

Lien leidt iedere nationale activiteit van de partij in goede banen. Voor alles wat met logistiek en organisatie te maken heeft, is zij het aanspreekpunt. Wil Siegfried Bracke Vlaanderen rondtrekken met een ‘stand van het land’? Dan zoekt Lien de geschikte locaties. Worden de lokale mandatarissen getrakteerd op vormingsdagen? Dan stelt zij een klokvast dagprogramma op. Organiseert de N-VA een legendarisch congres voor 4 000 mensen? Dan boekt Lien het vertier, de koele drank en de lekkere hapjes. Zij zorgt er ook ieder jaar voor dat de leden een onvergetelijke avond (en nacht) beleven op de N-VA-nieuwjaarsfuif.
Ook de trouwe militanten in heel Vlaanderen kunnen rekenen op Lien. Zij zoekt en kiest leveranciers voor het kleine en grote promomateriaal. De bestelrondes voor de lokale N-VA-afdelingen leidt zij eveneens in goede banen.

Een geboren organisator

Zelfs al springt de stress-meter al eens onvermijdelijk in het rood, Lien verliest er het goede humeur nooit bij. Organiseren zit haar in het bloed en dat merk je. En dreigt er eens iets mis te lopen, dan ontmijnt ze keer op keer de situatie met haar aanstekelijke lach.
Dat Lier vruchtbare politieke grond is, bewijzen tal van N-VA-toppers uit de streek. Die durven al eens aan Liens mouw trekken om zich ook lokaal te engageren voor de partij. Maar die boot houdt ze bewust af. Zo kan ze zich volop op haar dag- (en vaak nacht-)taak  concentreren. En daar kan de N-VA enkel maar wel bij varen.

Lien is dan ook een ontzettend goede aanwinst voor ons lokaal N-VA bestuur van Boechout-Vremde.