Budget Boechout-Vremde 2010 'deel 1'

Op 10 maart 2010

Boechout-Vremde dreigt budgettair te ontsporen.

Het is alsof de huidige bestuursmeerderheid van sp.a-PRO-CD&V-Groen! denkt dat in de crisisperiode de euro’s uit de hemel vallen. Men laat plannen maken, wat op zich ook al extra euro’s kost, dat het niet meer mooi is. Zowat iedereen in Boechout-Vremde krijgt de belofte in de oren gefluisterd dat zijn of haar omgeving met bekwame spoed - nog voor 2012 - zal aangepakt worden. Niets is echter minder waar, want Boechout-Vremde heeft de middelen
niet.

OVERZICHT VAN DE VOORNAAMSTE PROJECTEN: 26 MILJOEN EURO

• Dossier Vremdesesteenweg (dossier opnieuw moeten opstarten) € 4,6 miljoen
  • Dossier Bulka: sportcomplex met fuifzaal € 6 miljoen
  • Dossier Frans Segersstraat - parking Sfinks - Spoorweglei +/- € 3,5 miljoen
  • Dossier centrum Vremde +/- € 3 miljoen
  • Dossier centrum Boechout +/- € 4 miljoen
  • Aankoop gronden naast park + pastorij (studiegroep samengesteld) € 275 000
  • Kruispunt Boshoek € 220 000
  • Welvaartstraat - St.-Gabrielstraat - Boechoutlei € 450 000 + € 265 000
  • Onderhoud Broechemsesteenweg € 250 000

Kortom, voor ruim 26 miljoen euro aan projecten waarvoor plannen zijn gemaakt of in de maak zijn!

SCHULDEN IN OVERVLOED

U moet weten dat de gemiddelde investeringscapaciteit voor Boechout-Vremde op jaarbasis 2,3 miljoen euro bedraagt en we voor 2010 alleen al 4,6 miljoen inschrijven. De geplande investeringen zijn goed voor ruim drie legislaturen, dat is dus 18 jaar. U moet verder ook weten dat Vlaams minister van Financiën Philippe Muyters nog dit jaar 1,9 miljard euro zal moeten besparen. Dat zal uiteraard zijn invloed zal hebben op de uit te delen subsidies.
Het managementteam wil er ook op wijzen dat ALLE geplande investeringen hun invloed zullen hebben op de evolutie van de schuld in de komende jaren. Maak maar schulden in overvloed … diegenen die na u komen zullen het puin wel ruimen?

BOECHOUT-VREMDE WORDT NIET GOED BESTUURD

Een laatste belangrijke vaststelling is de enorme groei in de uitgaven
voor personeelskosten:

2006: 2 385 815 euro aan lonen
2010: 3 488 130 euro aan lonen

Dat is op vijf jaar tijd 1 102 315 euro méér voor lonen, zowat 45 %. Dit is toch niet meer fatsoenlijk? Dit is toch geen goed bestuur?

Vanuit de N-VA doen wij er alles aan om deze zogenaamde capabele mensen erop te wijzen dat Boechout-Vremde dit niet aankan, maar we krijgen geen gehoor. In 2012 zal de kiezer zich moeten uitspreken.