Belastingen onroerende voorheffing in Boechout-Vremde sterk gestegen

Op 18 augustus 2020

Het aanslagbiljet van de onroerende voorheffing voor het aanslagjaar 2020 valt deze weken bij alle inwoners van onze gemeente in de bus. Of mogelijk hebt u dit al gekregen. Gemeenteraadslid Erik Philibert ploos het een en ander voor u uit.

Ik schrok toen ik mijn aanslagbiljet voor de onroerende voorheffing ontving. En met mij allicht ook heel wat andere inwoners van onze gemeente.” Aldus Philibert. Het gemeentelijk aandeel in de onroerende voorheffing is met maar liefst 9,2 % gestegen ten opzichte van vorig jaar.

Het gemeentebestuur met Pro, Groen en CD&V heeft geld nodig om de putten die gemaakt werden door eerder beleid te kunnen dempen en daarnaast ook nog iets te kunnen investeren deze legislatuur.”

Na jaren van toelatingen door het gemeentebestuur Boechout en Vremde voor grote vastgoedprojecten, zullen woningen nu dus extra belast worden. N-VA stemde uiteraard tegen deze belastingsverhoging. Want een platte belastingverhoging kan niet voor al wie met hard werk een woning wist aan te kopen vinden wij. “Er worden al diverse belastingen geheven bij de aankoop of bouw (registratierechten, BTW, leningkosten, notariskosten,...) van een eigen woning. Om nog maar te zwijgen over belastingen die worden geheven bij het eventueel erven van een woning.” Zo besluit raadslid Philibert.

Om u een idee te geven hoeveel u zoal meer betaalt, kan u zich baseren op het geïndexeerd kadastraal inkomen van uw woning en de tabel hieronder: