Boechouts gemeentebestuur neemt voorstel N-VA over en gaat zichtbaarheid in de Bessemstraat verbeteren

Op 26 april 2020

Het Laatste Nieuws kwam zopas met het nieuws dat de gemeente Boechout de zichtbaarheid van de Bessemstraat gaat verbeteren. De gemeente Boechout heeft beslist om de geleiding in de Bessemstraat op te waarderen. Er zouden markeringen worden aangebracht, bestaande uit een onderbroken witte aslijn die zal worden voorzien van een reflecterende glasparels. Als N-VA Boechout-Vremde vinden we deze wending opmerkelijk, maar zijn we toch blij met het initiatief.

Gemeenteraadslid Annelies Veron (N-VA) legt uit. Door de omleiding in kader van de werken aan de fietsostrade ter hoogte van de Lange Kroonstraat en de Oude Steenweg, stelden wij vanuit onze fractie eind januari van dit jaar al voor om het zicht in de Bessemstraat te verbeteren. Door de werken werd deze veel meer gebruikt. Maar kan het er zeer donker worden bij gebrek aan verlichting, wat volgens ons onveilig is. Zeker voor weggebruikers die daar ‘s ochtends vroeg of s’avonds laat moeten passeren. Aan de kant van Mortsel was reeds de nodige verlichting aan de Bessemstraat aangebracht. Echter kregen wij van meerderheidsbestuur PRO te horen dat het gemeentebestuur geen voorstander was op wegen van dit type, en dat er dus geen enkel initiatief zou volgen.” Aldus Veron. “Het is dan ook positief dat schepen van mobiliteit Rudi Goyvaerts, uiteindelijk toch ons voorstel heeft overgenomen en de zichtbaarheid van de Bessemstraat wil verbeteren. De belijning met reflecterende glasparels is inderdaad een techniek die door de Provincie Antwerpen al wordt toegepast op de fietsostrades. We zien dit dan ook als een eerste stap in de goede richting.“