Verbetering toegang naar het Frijthout is nodig

Op 1 december 2020

Via een recente interpellatie op de gemeenteraad vroeg N-VA gemeenteraadslid Greet Van Brussel aan het gemeentebestuur om werk te maken van het weggetje naar het Frijthout.

Het weggetje op Boechouts grondgebied geeft toegang tot het natuurpark Frijthout via de Fruithoflaan, vlak naast het voetbalplein”. Aldus Greet Van Brussel. “Het natuurpark is via deze weg moeilijk te bereiken omdat het weggetje vanuit Boechout heel smal is. Op het grondgebied van Hove wordt het weggetje pas breder.

Het gemeentebestuur van Hove liet ons weten dat men dit pad verder wil gaan verbreden en verbeteren. Door gebruik te maken van een waterdoorlatende aangepaste verharding om het natuurpark beter toegankelijk te maken voor wandelaars, fietsers en rolstoelgebruikers.

Het Boechoutse gemeentebestuur blijkt na navraag echter nog steeds geen plannen te hebben om de staat van de weg en de toegang vanuit Boechout te verbreden en te verbeteren. Terwijl het nu de ideale moment zou zijn om op de werken van de gemeente Hove aan te sluiten. Dit wordt een gemiste kans om het pad te verbreden en de toegang tot dit prachtige stukje natuur vanuit Boechout te verbeteren.